Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за печката на автомобила

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Пробвах това което ме посъветвахте. Ето какво стана: свеща почва да нагрява но не до червено пропушва около нея каквото има остатъчно гориво, помпичката въобще не тръгва а и вентилатора май не тръгва доколкото чувам от щума на двигателя
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

    Comment


    • #77
      Цялата процедура по паленето трябва да започне с работата на вентилатора и подгряването на свещта. След около 30 сек. трябва да заработи помпата за горивото и в този момент вентилаторът трябва да спре за 3 секунди.
      Провери внимателно дали това е така.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #78
        Поне 5 минути работи, маркуча беше изваден от печката така и не пусна нафта. Вентилатора се включва за малко докато е на контакт, като запали мотора не го чувам да работи
        Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

        Comment


        • #79
          Изглежда като да се е заключило управлението в следствие на нередност в последователността при палене, както е казано тук:
          If the no flame
          condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
          enters an error lockout with a run-down of the combustion
          air fan.

          Пробвай рестарт по следния начин:


          The error lockout condition may only be reset by
          disconnection of electrical power to the control unit (e.g.
          by removing fuse F1 for at least 10 seconds). The fuse
          must be removed with the engine running or within 60
          seconds after turning the engine off.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #80
            Пробвах снощи тази процедура пак ще опитам, ако не, се разбрах с сервиза в Пловдив след нова година да ги занеса и двете за ремонт
            Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

            Comment


            • #81
              И така днес ходих до Пловдив и носих печките на диагностика, момчетата казаха че им е игоряло управлението компютъра и за да станат трябват някви суми от 300 лева нагоре и аз се отказах. Сега чакам от моргата ако намерят друга печка да пробвам но е малко вероятно да се случи работеща. ако ли не стига вече ходене по мъките ще си карам така.
              Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

              Comment


              • #82
                Здравейте колеги и от мен, изчетох вниматателно всички коментари по въпроса, но при мен проблемът е следният, имам печка ( нямам представа каква е , като модел ), но най озадачаващото е , че нямам никъде монтирано управление за нея, нито дистанционно, и интересното е , че от време на време явно се вколючва по някакъв начин, защото се чува като звук на реактивен изтребител, е по тихо де, но какво да правя и как да разбера, как работи??, и от къде да търся управление за нея, има ли модели без описаното от вас по горе?

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от security999 Покажи съобщение
                  Здравейте колеги и от мен, изчетох вниматателно всички коментари по въпроса, но при мен проблемът е следният, имам печка ( нямам представа каква е , като модел ), но най озадачаващото е , че нямам никъде монтирано управление за нея, нито дистанционно, и интересното е , че от време на време явно се вколючва по някакъв начин, защото се чува като звук на реактивен изтребител, е по тихо де, но какво да правя и как да разбера, как работи??, и от къде да търся управление за нея, има ли модели без описаното от вас по горе?
                  Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.
                    Сигурно си прав, но интересното е, че сутрин не се включва и подгрява, така както описвате всичко, по-скоро много често се включва в последствие, и като се прибирам, като изгася двигателя, продължава да работи известно време и след това се изключва, ???, ако има някакъв автоматичен режим, защо не сработва сутрин ??

                    Comment


                    • #85
                      Ето какво пише за печката в E-learn:
                      Description

                      The supplementary heater aids coolant heating immediately following start-up and during running so that the engine heats up faster and engine service temperature and passenger compartment heating are maintained at optimal levels.
                      The device works completely automatically and is active only when the engine is running with outdoor temperatures less than or equal to +5° C and coolant temperature lower than 60° C.
                      When coolant temperature reaches 61° C, the control unit reduces burner power and cuts off operation when the temperature reaches 72° C. It is re-activated automatically when the fluid temperature drops to 60° C. If fluid temperature begins to drop immediately after reducing burner power, the control unit cuts in to restore full power.
                      For more details see DESCRIPTION AND OPERATION: 5020L additional heater .
                      The control unit supply line is protected by a fuse and a relay located in the service tank (behind the engine bulkhead).
                      The relay supply line is protected by a fuse located in the junction unit.

                      ---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:01 ----------

                      Първоначално публикувано от security999 Покажи съобщение
                      Сигурно си прав, но интересното е, че сутрин не се включва и подгрява, така както описвате всичко, по-скоро много често се включва в последствие, и като се прибирам, като изгася двигателя, продължава да работи известно време и след това се изключва, ???, ако има някакъв автоматичен режим, защо не сработва сутрин ??
                      Има температурен датчик в двигателния отсек (ограденото в червено):



                      Този датчик представлява контакт, който трябва да е затворен при температура под +5 градуса. Ако той не работи добре може да е причината за да не се включва печката когато трябва.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Би трябвало да се включва автоматично, без знанието на потребителя, когато околната температура е под някаква стойност.
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Ето какво пише за печката в E-learn:
                        Description

                        The supplementary heater aids coolant heating immediately following start-up and during running so that the engine heats up faster and engine service temperature and passenger compartment heating are maintained at optimal levels.
                        The device works completely automatically and is active only when the engine is running with outdoor temperatures less than or equal to +5° C and coolant temperature lower than 60° C.
                        When coolant temperature reaches 61° C, the control unit reduces burner power and cuts off operation when the temperature reaches 72° C. It is re-activated automatically when the fluid temperature drops to 60° C. If fluid temperature begins to drop immediately after reducing burner power, the control unit cuts in to restore full power.
                        For more details see DESCRIPTION AND OPERATION: 5020L additional heater .
                        The control unit supply line is protected by a fuse and a relay located in the service tank (behind the engine bulkhead).
                        The relay supply line is protected by a fuse located in the junction unit.

                        ---------- Post added at 21:13 ---------- Previous post was at 21:01 ----------



                        Има температурен датчик в двигателния отсек (ограденото в червено):



                        Този датчик представлява контакт, който трябва да е затворен при температура под +5 градуса. Ако той не работи добре може да е причината за да не се включва печката когато трябва.
                        Благодаря ти за схемата и съвета , ще проверя всичко да ли е така

                        Comment


                        • #87
                          Ако разглобяваш да го гледаш направо му изкарай буксата и дай на късо двете клеми и пробвай така поне ще разбереш от него ли е проблема. Но така както казваш ми се струва че проблема ти ще е като моят. Явно електрониката на тези печки често дефектира. Тези дни един човек ще се позанимава с моята и ще пиша резултата
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                          Comment


                          • #88
                            Днес пак се позанимавах с печката. Свързах я към един акумулатор както си е по схемата свързах си и помпичката но пак без никакви признаци на живот. После реших да направя друго нещо:свалих водната риза и електрония блок, свързах директно свеща към акумулатора и започнах да подавам ръчно импулси на помпичката и наблюдавам какво се случва след няколко секунди се възпламени тогава включих и вентилатора и стана като горелка продължих да си цъкам на помпичката и си гореше доста прилично. Накрая ще взема да си направя някъде в колата едно табълце с 3 ключета за помпата, вентилатора и свеща и става желязно управление, само незнам какво да сложа за импулсите на помпичката . И нещо друго навсякъде чета за някъкъв датчик за пламък(flame sensor) така и не ми става ясно къде е това чудо а вече сигурно 100 пъти ги разглабям тез печки
                            http://www.youtube.com/watch?v=PK8-60FPIA4 тук са направили ново управление
                            Last edited by to_lose_HEART; d.m.y г., 19:39.
                            Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                            Comment


                            • #89
                              Сензорът за пламъка и запалителната свещ са едно и също нещо - парче нагревател. В момент на палене се подава напрежиние на въпросния нагревател и той се нагрява за да запали горивото. В последствие управлението мери електрическото съпротивление на същия този елемент, което се променя в зависимост от температурата му. Пламъкът нагрява нагревателя при което електричаското му съпротивление нараства. Когато няма пламък, елементът изстива и съпротивлението му намалява.

                              Ще го видиш на схемата ограден в червено:



                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #90
                                eco ти разбираш от тези неща за подаване на импулси какъв елемент трябва да се използва
                                Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                                Comment

                                Working...
                                X